V rušném městě, nebo na  vesnici?
                      Představy  o komfortním a dobrém bydlení se můžou u studentů lišit podle země, ze které  studenti pocházejí. Lektor se v úvodu hodiny studentů zeptá, jakému typu  bydlení dávají přednost. Studenti jmenují různé možnosti. Lektor napíše na  tabuli a ke každému typu pak studenti ze svého pohledu vyjmenovávají klady a  zápory. Studenti můžou porovnat úroveň bydlení v ČR, kde právě bydlí,  s úrovní bydlení ve své zemi. Lektor využije otázky z úvodu – Jak a  kde můžeme bydlet.
                      cv. 1 Kde se bydlí nejlépe
                        Studenti  nejprve vyjmenovávají místa, kde by chtěli jednou bydlet a proč.
                        Dále  čtou úvodní text nahlas a řeší úkoly k textu. Text překládají  v případě, když lektor zjistí, že obsahu textu nerozumí.
  cv.2  Lektor klade ještě dodatečné otázky  v případě správné odpovědi, která je negativní, a chce vědět, jak je to  správně.
                        např.  Letadlem létáme hlavně za levnými nákupy. Správná odpověď je Ne.  Lektor pokračuje další otázkou -  Kam létáme letadlem?
  cv. 3 Studenti  odpovídají na otázky související s textem. Zde lektor může ještě dodatečně  zjistit,zda studenti skutečně rozumí, a vysvětlit význam jiným způsobem. Otázky  se týkají hlavně života na vesnici. Lektor se ptá studentů, jestli i  v jejich zemi touží lidé bydlící na vesnici po životě ve městě a naopak.  Jestli se hodně liší životní styl ve městě a na vesnici. Jestli lidé žijící ve  městě poznají tzv. „venkovana“.
  cv.4  Studenti se vrací opět k úvodnímu  textu a hledají vhodný ekvivalent k uvedeným výpovědím. Lektor dá studentů  potřebný čas na vyřešení úkolu. Potom zkontroluje se studenty řešení.
  cv. 5  Cvičení na rozšiřování slovní zásoby
                        Studenti  tvoří k uvedeným příd. jménům slovesa. Pak spojují přídavné jméno  s vhodným podstatným jménem. Vytvořené dvojice používají ve větách.
                        Lektor  může řídit tvoření vět. Jeden student začne větu, druhý připojí další část a  třetí student ji dokončí.
   Např. Nechci poslouchat .......... Nechci  poslouchat křičící děti ............. Nechci poslouchat křičící děti na  pískovištích.
  cv. 6 Studenti nejprve  rychle přečtou jednotlivé oddíly textu. Potom je seřadí za sebou tak, aby měl  text smysl. Dále řeší uvedené úkoly. Lektor se ptá studentů na možné důvody  stěhování. Chce vědět, jestli je v jejich zemi obvyklé stěhovat se za  prací. Pak porovnává se situací v ČR. Na to navazuje další poslechové  cvičení.
  cv. 7 Studenti si  poslechnou rozhovor. Lektor ho přehraje dvakrát. Pak studenti odpovídají na  otázky. Lektor přehraje rozhovor ještě jednou a studenti ho zahrají. Potom  navrhují, jak může rozhovor pokračovat dále. Jestli Jana bude či nebude  souhlasit se stěhováním. Pokud ne, zda Tonda přesto přijme výhodnou nabídku  v Praze a bude žít bez rodiny.
  cv. 10 Studenti si přečtou inzeráty.  Pak čtou nahlas, vysvětlují, co znamenají zkratky v inzerátech.  Hledají vhodný inzerát pro realizaci 4 představ, které jsou uvedeny  v úvodu.
  cv. 11 Studenti zde  mají několik možností, kam můžou cestovat. Nebo si sami zvolí důvod cesty. Pak  říkají, kam cestují, jakým dopravním prostředkem a proč.
  cv. 10 Tady  bydlím já 
                        Jedná  se o opakovací cvičení. Studenti můžou vypracovávat samostatně. Shrnou získané  vědomosti z hodiny. Z uvedených možností vybírají vhodnou a zařazují  do tabulky. Svá rozhodnutí zdůvodňují. Např. nevýhody bydlení – město –  problémy s parkováním
                        Ve  městě jezdí hodně aut, ale řidiči mají málo možností zaparkovat své auto,  protože je tady nedostatek parkovišť.   Některá se nacházejí na okraji města tzv. záchytná parkoviště. Do centra  musí pak lidé cestovat MHD. Pro někoho může být poplatek za parkování vysoký,  protože je často omezen časově.
                        Lektor  se ptá studentů, jaké z uvedených možností se jich týkají. Studenti řeší  dále úkoly b),c),d).
  cv.11  Ideální  bydlení – poslechové cvičení
                        Lektor  se zeptá studentů, jestli existuje ideální bydlení. A jakou představu mají o  ideálním bydlení. Studenti poslouchají 3 vypravování. Pak říkají, kdo podle  jejich názoru má ideální bydlení.
                        Studenti  si poslechnou vypravování ještě jednou a řeší zadané úkoly.
  cv. 12 + 13 + 14  + 15
                        Tato  tři cvičení vycházejí z poslechu cv. 11. Lektor přehraje studentům 3  vypravování ještě jednou. Pak řeší jednotlivá cvičení. U každého cvičení  následuje kontrola.
  cv. 16 Jedná se o konverzační  cvičení.
                        Studenti  si nejprve prohlédnou 4 obrázky. Pak říkají, kde lidé bydlí, jaké výhody a  nevýhody má tento způsob bydlení, jestli by chtěli také tak bydlet.
                        Další  možnost: Studenti popisují místo, kde bydlí, ostatní studenti hádají, o jaký  typ bydlení se jedná. (existují různá neobvyklá místa např. bunkr, hrad  z písku, iglú, hrad, karavan atd.) 
  cv.17  Bydlím  na zámku
                        Volně  navazující poslechové cvičení. Studenti si poslechnou vypravování 2x, pak  doplňují text. Následuje kontrola. Studenti diskutují o tom, jestli by chtěli  bydlet na zámku, z jakého důvodu, jestli znají někoho, kdo na zámku bydlí.
  cv. 18 Zde jsou témata  k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a v jaké části  hodiny rozhovory zařadí.
  
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Článek je opakováním  už probraného tématu. Studenti diskutují o tom, jakou lokalitu by zvolili pro  tzv. „druhé bydlení“, své rozhodnutí zdůvodňují. Srovnávají situaci v ČR  se situací země, ve které žijí.